Mü'min imrenir, münafık haset eder. [İ.Maverdi] Hadis-i Şerif.

27 Mayıs 2012 Pazar

KANDİL GÜNÜ İÇİN PASTA

24/25 Mayıs Regaip Kandiliydi. Allah herkesin dualarını, ibadetlerini, oruçlarını kabul etsin. Tekrarını nasip eylesin.
Kandil niyetiyle Furkan'ın okulunda ve kursundaki arkadaşlarına aşağıdaki pastayi yaptım. Apartmandaki komşulara da götürecektim ama unuttum :)) İki ölçü kek malzemesi kullandım. Aslında pandispanya kekinden yapıyordum ama bu sefer Kümbet pasta olarak yaptığım kekin tarifini kullandım.



Büyük diktörtgen borcamdan 2 tane, birde küçük kare borcamdan 1 tane çıkardım. Enine ikiye bölmek için önce ortadan kestim. Öyle daha kolay oluyor.


Kahve süt şeker karışımı yaptım, sonra bal ekledim, süt ekledim derken bol bol ıslattım. Ben kekin üst katını ters çevirip alta koyuyorum. Çünkü orası daha sert olduğundan alt tabanı daha sağlam oluyor.



Kremasını koyup, kekin üst tabanını da kapattıktan sonra ıslatmasını yaptım. Önceden ayrı tarafta ıslatıp üstüne kapatmaya çalışırdım. Ama öyle zor oluyor. Kek ıslandığı için dağılabiliyordu.  


Küçük kare borcamda pişen kek. Islandıktan sonra kremasını sürerken.


Arasına çikolata parçaları, çikolata sosu v.s. konabilir. Ben ne yaptım. BİM'de satılan çikolatalı badem drajeleri robottan geçirdim. Serptim. Ne alaka, kel alaka diyebiliriz, doğaçlama diyebiliriz. Benim böyle uydurmalarım çoktur :))  o bademleri seviyorum. Fiyatıda uygun. 200 gr.mı 2.95 TL.



Üstüne kremalı sos döktüm. 200 ml krema ile 200 gr çikolata eritiliyor. Krema üstünde güzel bir tabaka oluşturuyor. Tabi bu sos bir ölçü için ben ince olsun diye baya bir geniş tuttum. Yettiği kadar döktüm.


Normalde sosu dökmeden dolaba koyup dinlendirip, ertesi gün yapıyordum ayrıntıları. Ama pek vaktim olmadığı için geceden yaptım. Sosda az geldi zaten. 




Dilimleyip minik kek kağıtlarına koydum.


Sosu az olduğundan şekilleri bozuk durunca üzerlerine hindistan cevizi serptim. Böylecede dağıttım. Herkese afiyet olsun.

Hiç yorum yok: