Mü'min imrenir, münafık haset eder. [İ.Maverdi] Hadis-i Şerif.

23 Haziran 2012 Cumartesi

ETLİ PATATES PÜRESİ

Bu tarifi "Leyla ile yemek saati" adlı blogdan aldım.  Güzel tarifler var. Tavsiye ederim.


Malzemeler:

-500 gr. Kuşbaşı et
-Bir kilo patates
-İki paket çiğ krema
-Tereyağı
-Kaşar peyniri
Tuz, karabiber

Etleri önce yüksek ateş, sonra normal ateşte biraz kavurdum zeytinyağla. Sonra bir paket kremayı ilave edip çekene kadar tekrar kavurdum. Tuz ve karabiberini attım. Kaşar ekledim.



Patatesi sirkeli suyla haşladım (tat veriyor). Soydum, sıcakken tereyağı ile beraber ezdim. Diğer kremayı döktüm. Tuz ve kaşarını ekledim.


Leyla hanımın fikrini uyguladım. Görselliği güzel yapmıştı.


Benim oğlan herzamanki gibi çok iştahlıymış zannedilen pozu verdi. Ama sevdi. Bu arada patatesi pek sevmiyor. Sadece kızartmasını yiyor, oda çok severek değil tabi, olmasada olur onun için. Hiç annesine, babasına çekmemiş. Biz çok seviyoruz. Annem bize çuval çuval kızartsa biz doymazdık :)))
Bu ne diyince ona püre dedim, geçiştirdim. Anlamadı, patates deseydim uğraştırırdı beni. Eti yer ama, sever.


Tarif baya bir kalori bombardımanı ama tadı güzel. Krema bir pakete indirilip, yağ ve kaşar kontrollü konabilir.

Ben şeklini beceremedim. Kaseyle yapmaya çalıştım ama yağladığım halde çıkmadı, püre yapıştı. Altı üstü açık olan kalıplar gerekiyor bunun için. Fakat eşim iyi bir fikir buldu. Pet şişeyi kesti ve kalıp yaptı bana. Ben ondanda çıkmaz dedim ama oldu. Tabi yemek bittikten sonra yaptığımız için küçük bir porsiyon denedim.

Bu kaseyle olan...

Bu pet şişe kalıbı ile olan...

Birkaç kat çıkmış düşünün, daha muntazam durur.

  Hiii hii...


Hiç yorum yok: