Mü'min imrenir, münafık haset eder. [İ.Maverdi] Hadis-i Şerif.

26 Haziran 2012 Salı

Yoğurt Yaptım

       Bu ilk denemem değil tabi. Ara ara yapıyorum. Bu yaptığımı resimledim. Dokuzuncu bulut.com sitesindeki tarifi denedim bu sefer.

1 lt sütü tencerede kaynattım. Kaynadıktan sonra beş dakika karıştırarak havalandırdım.


Sonra kısık ateşte 10-15 dakika pişirmeye devam ettim. Kullanacağım kaba boşalttım. Orda soğumasını bekledim. Yani ılımasını. Serçe parmağı testi yaptım. 7'ye kadar saydım. Parmağımın dayanabileceği ısıdaydı. Hatta biraz daha fazla ılınmıştı hi hiiiii.....

Kenarda maya olarak beklettiğim 1 çorba kaşığı yoğurdu ılınan sütle biraz açtım ve kenardan (sözde kaymağını bozmadan) döktüm.

Yandan yandan karıştırdım. Ama takibide kaymağını bozdum:)) Bu arada süt tozu yoğurdun katı olmasını sağlarmış. Sonradan aklıma geldi. 1 yemek kaşığına güvenemeyip 1 tatlı kaşığına kadar kısmı attım. Tabi löp diye kaldı sütün içinde. Eze eze süte yedirmeye çalıştım.

Sonra üstüne süzgeç koydum. Hava almasını sağlarmış. Nasıl oluyorsa, anlamadım. Kat kat sarıyoruz aslında. Neyse..

Üstünede peçete koydum.. Tarif böyle, yapacak bişey yok. Mantığını bilemiycem...

Birkat battaniyeye sardım...



Sonra birkat daha...Kış olsaydı kalorifer yanına konabilirdi. Yaz olduğu için herhangi bir yere koydum.

Normalde 5 saat yeterli oluyormuş benim 6-7 saat bekledi. Açtım ve aynen hiç ellemeden ağzı açık olarak buzdolabına koydum. Öylede 1 gün beklemesi gerekiyor.




Vee sonuç;
Tadı mikemmmeelll olan yoğurdumuz hazır. Bunlarda bol bol resimleri...








Afiyet olsunnn.....

Hiç yorum yok: