Mü'min imrenir, münafık haset eder. [İ.Maverdi] Hadis-i Şerif.

1 Ağustos 2012 Çarşamba

Çamaşır makinası deterjan kutunuz NE DURUMDA?

Çamaşır makinası deterjan kutuları zamanla inanılmaz şekilde kirlenebiliyor. Ben temizleme işine biraz ara verince pek hoş olmayan bir görüntüye bürünmüştü hii hii.. O halini çekmedim tabiki. Bende bugün onu su ve çamaşır suyu karışımlı kovaya soktum. Öyle 1-2 saat beklettim. Sonrada Furkan'ın eski fırçasıyla fırçaladım. Küçük olduğu için onu tercih ettim. Aralarına da girsin diye.

Çok şükür ben iyi sonuç aldım. Bu işlemi çok ara vermeden yapmak gerekiyor. Yoksa çok uğraştırabilir. Tabi bide bunun yuvası var. Kutuyu çıkardıktan sonra eğilip birde yuvasına bakın. Ne durumda? Orasıda pek iç açıcı değildir, hatta daha kötüdür.




Arkasını unutmayalım.


Tekrar yuvasına yerleşip, görevini yapmaya başladı bile...

Şimdi, deterjan kutularımız mikrop yuvası olmasın diyip konuyu şöyle bir toparlıyoruz.

Ben çamaşır sulu suda bekleterek temizliği gerçekleştirdim. Yuvasınıda sildim. Ama henüz istediğim sonucu almadım. Daha geniş bir vakitte tekrar temizliycem. Orayıda diş fırçası ile fırçalayıp arkasından su döküp sonrada bir makine çamaşır yıkayacağım, su içinde kalmasın diye.

Ayrıca benim denemediğim ama fikir olsun diye birkaç bilgi paylaşacağım. Sorumluluk kabul etmiyorum:)))

Bu kutuyu bulaşık makinasına atarak yıkayanlar varmış.
Her 6 ayda bir boş vaziyette, yarım ölçek deterjanla, 90 derece ısıda yıkamak makine temizliği ve ömrü için gerekiyormuş.

Her yıkamada deterjan kutusunu yarım açık bırakıp kurumasını sağlamak gerekiyormuş. Böylece nemli olmadığı için, yumuşatıcı ve deterjanın kutuya yapışması azalıyormuş. Bunu yapacağım, unutmazsam.
Benim bugün yapmam gereken bambaşka acil işler varken öyle şeylerle uğraştım ki kendimi tebrik ettim yani. Sıkışınca bakalım ne olacak.
İlaç kutusuna gözüm takıldı. Tarihi geçenleri ayıkladım, kutuyu düzenledim.


Geçerken ayakkabılık dikkatimi çekti. Onu dağıttım. Sildim, toparladım.


Hızımı alamadım, Furkan'ın oyuncak sepetini yere boca edip, kullanılanları bir sepete, diğerlerini öteki sepete ayırdım. Bu arada hiçbiri ile oynamıyor ya neyse. Boşuna kalabalık. Biri gelince kıymetleniyor o kadar.
Çorap çekmecelerini düzettim vs. vs. ......Tabi bunlarda gerekli ama herşeyin bir yeri, zamanı, önem sırası olur. Bende o yok işte.
Şimdide asıl olması gereken işlerim kaldı. Saatte gece yarısı oldu. Allah büyük. Yarın ola hayrola...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Harikasın tamda benlik