Mü'min imrenir, münafık haset eder. [İ.Maverdi] Hadis-i Şerif.

13 Ağustos 2012 Pazartesi

Sadrazam Lokumu

Tarifi burdan aldım.

Malzemeler

4 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 paket kabartma tozu
1 su bardağından 2 kaşık kadar fazla un
(vanilya ekledim) 

Krema için: 2.5 su bardağı süt
1 paket vanilya
4 kaşık un
yarım su bardağı şeker
(bir kaşık tereyağ ekledim)

(Muz ekledim - bencen ekleyin, güzel oluyor)

Soğuk süt -ıslatmak için
Hindistan Cevizi

Öncelikle krema malzemelerini karıştırıp, koyu bir kıvam alana kadar pişirdim. Vanilya ve tereyağı altını kapamaya yakın attım. Soğumaya bıraktım.

Şeker ve yumurtayı blendırda iyice çırptım. Diğer malzemeleri attım. Karıştırdım. Bir paket vanilya attım. Şöyle bir ayrıntı vereyim. Piştikten sonra acayip yumurta kokuyordu. Yandım dedim kendi kendime. Bu böyle yenmez. Ama sonrasında süte batırdığımız için o koku tamamen kayboluyor.
Yağlı kağıt serilen tepsiye incecik şekilde yayıyoruz. Önceden ısıtılmış 170 derecede, üzeri pembeleşinceye hatta sararıncaya kadar pişiriyoruz. Çabuk pişer. Pişerken kapağını açmıyoruz, kürdan batırmıyoruz.
Bir ayrıntı daha vereyim. Yapan arkadaş tepsi ölçüsü vermiş. 30 cm'e 40 cm boyutlarındaymış. Fakat benimkiler uymadı. Bende birazını küçük başka bir tepsiye yaydım. Ama ona rağmen büyük tepsideki biraz kalın oldu. Bunuda hesap ederek tepsinizi ayarlayın, mümkün olduğunda ince yayılacak kek tepsiye. 


İkinci tepsideki...



 Piştikten sonra daha sıcakken keki uzunlamasına ikiye kesiyoruz. İki taraftanda ortaya doğru sarıyoruz. Bunun nedeni soğuduktan sonra sarmak zor oluyor, kırılıyor kek.

Ters çevirdim, açılmasın diye.

Diğer tepsidekinede aynı işlemi uyguladım.

Diğer aşamaları çekememişim. Rulo yaptığımız keki açıyoruz. Arasına krema sürüyoruz, incecik dilim muzları serpiyoruz. Ben kremayı fazla doldurunca zorlandım biraz. Şekilleri bozuk, irili ufaklı oldu. Tarifte 2 cm kalınlığında kesin diyor ama ben daha büyük yaptım. Dolapta soğuyunca daha kolay keserim dedim. Aynen de öyle oldu. Dolapta dinlenince daha bir kıvam aldı. İkiye böldüm hepsini. Tabi önce süte batırıp çıkarıyoruz, lüp diye çekiyor. Her yerini hindistan cevizine buluyoruz.  Buzdolabında bir gün bekledikten sonra mini kek kağıtlarına koyup servis edebilirsiniz.


Gelelim tadına. Bende dahil tadı çok beğenildi. Çok hafif ve lezzetli bir tarif. Listeme alıyorum. Birkaç kez denedikten sonra daha kolay yapmaya başlarım artık.
Afiyet olsun.


(Bu tarifi ikinci iftar yemeğinde yaptım)


Hiç yorum yok: