Mü'min imrenir, münafık haset eder. [İ.Maverdi] Hadis-i Şerif.

13 Ağustos 2012 Pazartesi

Islak Kurabiye

Tarifi burdan , burdan aldım.

MALZEMELER
1 Paket (25 gr.) Kakao  (3 yemek kaşığı)
1/2 Paket Oda Sıcaklığında Margarin (ben tereyağ kullanıyorum)
1 Yumurta
1 Paket Kabartma Tozu
1 Paket Vanilya
1 çay Bardağı Sıvı Yağ
1 çay Bardağı Şeker
Aldığı Kadar Un
Hindistan Cevizi veya çekilmis antep fıstığı (üzerini süslemek için)

Şerbeti İçin
3 çay bardağı şeker
3 çay bardağı Su
Birkaç damla limon


  • Önce şerbeti hazırlayın, suyu ve şekeri kaynamaya başladıktan sonra orta ateşte 6-7 dakika daha kaynatın ve limon suyu sıkarak ateşten alın, soğutun. Soğuyan şerbeti buzdolabına alın ve 1 saat dolapta bekletin.
  • Hamur malzemelerini un hariç karıştırma kabına alın ve karıştırın. Azar azar un ekleyerek ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edin. (2,5 sb+1 yk un yeterli).. Burda un ölçüsü verilmiş ama ben biraz daha fazla attım. Hamur cıvık geldi bana.)
  • Hamurdan istediğiniz büyüklükte hamur parçası alarak elinizde yuvarlayın ve yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye kurabiyeleri dizin.
  • 200 dereceli önceden ısınmış fırında kurbiyelerin üzeri çatlamaya başlayana kadar (çok çabuk çatlıyorlar, dikkat edin) pişirin ve fırından alın.
  • Sıcak kurabiyeleri soğuk şerbetin içine batırıp çıkartın, servis tabağına dizin. İstediğiniz gibi süsleyin. (şerbetten çıkartınca fazla beklerse üstüne kullanılacak süsü tutmuyor, 6-7 tanede bir süs serperseniz iyi olur)
  • Bir gece buzdolabında dinlendirip servis edin.







  • Tarif aldığım sitedeki yorumlarda bu kurabiyeyi öve öve bitiremeselerde ben çok beğenemedim aslında. Misafirlerimden de birtek Metin eniştem çok beğendi. Hatta ablama tarifi almasını söyledi. Tatlı listeme alamıyorum malesef. Belkide unu fazla kaçmıştır. Birebir tutturamamış olabilirim.

    Afiyet olsun.

    (Bu tarifi ikinci iftar yemeğimde kullandım.)

    Hiç yorum yok: