Mü'min imrenir, münafık haset eder. [İ.Maverdi] Hadis-i Şerif.

6 Ağustos 2012 Pazartesi

İftara Misafirlerim Vardı...

Bu senenin ilk iftarı cumartesi günü gerçekleşti. Kayınvaldem, kayınpederim, görümcem, eşi, 2 çocuğu, arkadaşım Selin, eşi, çocuğu ve biz. Eltimide davet ettim ama müsait değillerdi.

Menümü tabakta resimleyemedim. Ama çalışmalarım şöyleydi.

 menümü söyleyeyim:

Yoğurt Çorbası
Patlıcanlı Köfte, Tavuk
Kavrulmuş Erişte
Kremalı Patates
Salata
İçi Dolu Parmak Tatlısı

Tavada Yalancı Su Böreği
Muhallebili Kadayıf
__________________________

Öncelikle ajandamı açtım. Birkaç gün önceden aklıma gelen şeyleri not etmeye başladım. Hem unutuyorum hemde son anda telaş oluyor.

Perşembe günü pazardan alışverişimi yaptım.
Kadayıflarımıda önceden kavurdum. Cam kavanoza koydum. Bu tatlıyı ben nerdeyse her misafire yaparım, çokta beğeniliyor. Genelde herkesin ağız tadına hitap ediyor. Püf noktası üst kadayıfını servis yaparken dökmek. Çıtır çıtır olması için. 
Yarım kilo kadayıfı bu kavanoza koydum. Normalde 350-400 gr'dan yapıyorum. Bu biraz fazla oldu. Yarım kiloluk paketti bende ayıramadım tabi.
Ramazan dışında da kadayıfı kavurup, kavanoza koyun, beklesin, uzun süre dayanır. Misafir gelincede sadece muhallebiyi yapmak kalır.


Köfteyi bir gün önceden yoğurdum. Dolaba kaldırdım. Dinlenince daha güzel oluyormuş. İçine ekmek atmadım bu sefer. İrmik, --altını çiziyorum,-- irmik ve galeta unu kullandım. Araştırmalarım sonucu kararında konan irmik lezzet katarmış. Çok şükür bende tutturdum köfteyi. Bazen olmuyor da. Tavuklarıda sosladım, onlarıda dolaba koydum.

Parmak tatlısınıda akşamdan yaptım. Tarifini daha önce vermiştim.





Patlıcanlarıda akşamdan kızarttım. Hem ertesi günün işini bir nebze azaltmış oldum ki, ben kızartma işini hiç sevmem, gözümde büyür. Sonrasında da yağlı ocak sinirlerimi bozar. Hemde patlıcanlar daha yağsız oldu. Streçlemeden önce peçetesini değiştirdim. Tamamen emdirdim yağını.



Güzel bir domates sos yaptım. Üzerine döktüm. Fırına verdim. Birazda fırında pişirdim.
Sosda;  Domates, sarımsak, salça, biraz tereyağ, sivri biber konabilir ben koymadım, az kekik, pul biber, karabiber, tuz, kesme şeker, su vardı. Domatesler, Gümüşyaka annemlerin bahçesindendi :))


Hurmaları bu şekilde internette gördüm. Hoşuma gitti. Akşamdan hazırladım.


fındıklı hurmaların yanındakilerde elma pestili. Furkanın ısrarlı tavsiyesi sonucu oda tabakta yerini aldı. İlginç bir damak tadı var çocuğun. "Kimse yemezse ben yerim onları, sen merak etme anne" diyerekte aslında aklı kaldığını da belli etmiş oldu :)))



Tabağı değiştirdim sonra. Buna koydum. Yanlarında sade hurmalardan ekledim. Belki cevizli, fındıklı istemezler dedim.


Geceden böreğimi sardım. Tavada, erkekler Teravih namazındayken pişirmek üzere dolaba attım.
Pişmiş halini çekemedim.


Peynirli, maydanozlu harç hazırlıyoruz.


150 gr. tereyağını cezvede eritip, ılıdıktan sonra içine 2 adet yumurta kırıyoruz. Yufkayı ikiye bölüp, yağlı harçtan sürüp, peynirli karışımı yayıp, uzun şekilde rulo yapıyoruz. Yufka 3 adet...


Ortadan başlayıp, birbirlerinin peşine dolaya dolaya devam ediyoruz. Büyükçe bir tavaya koyun. Orda sarmaya devam edin.


Pişirmeden önce, yufkaların üstünü geçecek kadar suyla doldurup, 5 dakika bekletiyoruz. Süzebildiğimiz kadar süzüyoruz. Orta ateşte kızarana kadar pişiriyoruz. Tarifte, yanlarından ve de üstüne sıvı yağ dökün diyordu. O yağ biraz fazla geldi. Ama tadı güzel oldu. Sıcak olması da etkiledi tabi. İlk defa yaptım, tavsiye ederim. (tarif; "yemekgurmesi.com"dan)


Kadayıfıda birgün önceden yapıyoruz. Uzun kare borcama kadayıfın bir kısmını döküyoruz. Soğuyan muhallebiyi yayıyoruz.


Muhallebiyi önce kaşık kaşık koyup, sonra düzleştirmek daha kolay. Zorlanmadan yayarsınız.



Üst kadayıfını dökmeden (yalandan biraz serptim), streçleyip dolaba kaldırabiliriz.


Mutfakta hummalı bir çalışma mı var??? Ertesi gün, çorba kaynarken, erişte kavrulup, bir yandan da tavuklar kızartılıyor.




Sofra hazırlığımdan bir kare. Ben artık sofrayı doldurmayı sevmiyorum. Sade daha güzel. Çeşit çeşit salatalar, iftariyelikler, bir sürü ıvır zıvır. Hiç gerek yok. Zaten yenmiyor. Boşa zahmet ve kalabalık.
Bi tek salata ekledim ben buraya.


Bizim eve uzuuuun zamandır gazlı içecek girmiyor çok şükür. Bol bol su ve soda attık buzdolabına. Şu Ramazan şerbetlerinden aldık birde o kadar. Selinde, nerdeyse tüm kırmızı meyvelerden hazırladığı bir komposto yapmış, getirmiş, eline sağlık.
Ama bu kadar hazırlık yapıp, servis ettiğim tabağı çekememem pek olmadı. Tabakta; patlıcan, kremalı patates, erişte, eriştenin üzerine dökmek için cevizli lor peyniri, renk olsun diye közlenmiş biber vardı. Neyse aynı menü cuma günü tekrarlanacak. İnşaallah o zaman çekerim. Bu sefer benim anne-baba ve kardeşlerim, eniştelerim gelecek kısmet olursa. Ayrıca kardeşim askere gidecek, ona uğurlama yemeği gibide olacak bu.

Son bir resim paylaşıyorum. Ben tartıda en son bunu gördüm. Tabi iftardan önce:))) İlk defa bir Ramazan kilo verdim.


Görüşmek üzere....

Hiç yorum yok: