Mü'min imrenir, münafık haset eder. [İ.Maverdi] Hadis-i Şerif.

29 Eylül 2012 Cumartesi

Bunlarda Naçizane Benim Kışlık Domateslerim

Bu sene Gümüşyaka'da yaptığımız kışlık domateslerimizden burada bahsetmiştim.
2 hafta kadar önce pazara çıktığımda, bir kalabalık gördüm. Orda ne var acaba öyle derken, baktım millet harıl harıl domates alıyor. E bide ben deneyeyim bari dedim. 7,5 kilo aldım.
6 tanede kavanoz aldım. Ama 1 litrelik değildi kavanozlar, 700 ml'likti. Kalmamış büyüklerinden.
Neyse Gümüşyaka'da annemden aldığım tiyolarla başladım yapmaya.  
 
Kaynayan suda yanlarında çatlak oluşana kadar hafif haşladım.


Kolay bir şekilde kabuklarını soydum.

Doğradım...
 
Başladım pişirmeye...Kaynadıktan sonra yarım saat kadar tuttum, tuzunu attım. Sıcak sıcak hemen kavanozlara boşalttım.


Var gücümle sıktım. Annemi andım :))) (onunla yaparken, kapakları kendi sıkmıştı da, benim gücüm yetmez diye). Tabi yedek fazla kapağın olması şart. Çünkü kapağın biri bozuk çıktı. Sıkıyorum, tak diyip atıyor. Moralim bozuldu, bidaha çıkıpta alacak durumum yoktu. Başka kavonozun kullanılmış kapağını taktım, sıktım. Allah'a emanet koydum. İlk önce onu kullanırım dedim ne yapayım.

Aldığım 700 ml'lik 6 kavanozu kullandım ama arttı. 1 tanede büyük kavanoz buldum evde, ona koydum.  Hiç yerinden kımıldatmadan sardım sıcak kalsınlar diye. 1 gün öyle beklediler ellemeden.
 



 
Bunlarda dereotu ve maydanozlarım. Normalde çok kullanılmadığı için çoğu çürür ve atılır malesef. Onları cam kavonozlara koyuyorum daha uzun süre dayanıyor. En önemli püf noktası tamamen kuru olması. Kavanozun altına iri tuzlardan biraz serpip, sonrada yeşilliği koyup, daha sonra da üstüne biraz daha iri tuzlardan ekleyip öyle kapağını kapatınca daha uzun süre dayandığını öğrenmiştim. Bu sefer öyle yaptım. Fakat ya tam kurutaamadan koyduğum için olabilir içinde nemlendi tuzlar ve birazda acılık verdi. Bir dahakine üstüne serpmeden sadece altına koyayım bakalım bu sefer nasıl olacak.
 

Aslında birazda patlıcan almıştım. Buzluğa atmak için. Ama sonra buzluğa konan patlıcanın malesef çok zararlı olduğunu duydum. İçinde bulundurduğu nikotini derin donrucuda kanserojen maddeye çeviriyormuş. Ne kadar doğru bilmiyorum ama yapamadım o yüzden.
 

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Ohhh ne güzel domatesler kavanozlanmış :)
Afiyet şifa olsun inşAllah..
Muhabbetle..

dünyanın süsü dedi ki...

:))) Teşekkürler, Allah herkese ağız tadı versin.