Mü'min imrenir, münafık haset eder. [İ.Maverdi] Hadis-i Şerif.

2 Ekim 2012 Salı

Bayatlamayan Poğaça

 
Tarifi burdan "pemberehber" adlı siteden aldım. Sonuç çok güzeldi. Yumuşak güzel bir hamur oluyor...
 
Malzemeler:
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı su
1 çay bardağı sıvı yağ
1 yumurta
20 gr. yaş maya
1 paket kabartma tozu
1,5 tatlı kaşığı tuz
1 çorba kaşığı şeker
Alabildiği kadar un
(4 su bardağı un yeterli oldu benim hamurumada)
 
İç Malzemesi:
Patates
Soğan
Tereyağ
Biber Salçası
İstediğiniz baharatlar, tuz
 
(Tarifte ıspanaklı yapılmış, oda güzel olur. Birdahakine öyle deneyeceğim kısmet olursa.)
Soğanla ıspanağı kavurmuş, beyaz peynir, pul biber koymuş.)
 
Yapılışı:
Kabartma tozunu una karıştırdım. Ortasını açtım;  yumurta, süt, su, yağ, maya, tuz, şekeri koydum. Bu arada süt ve su karışımını biraz ılık yaptım. İyice yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurdum. Mayalanması için 1 saat beklettim.
 
Hamurdan parçalar alıp, çay tabağı büyüklüğünde açıp, şekillerde gösterildiği gibi sardım.
 
Harcı için; tereyağında soğanı kavurdum. Biraz biber salçası, sumak, karabiber, tuz attım.  Haşlanmış, ezilmiş patateslerle karıştırdım.
 
Üzerlerine yumurta sarısı sürdüm. Bu şekilde de yarım saat bekletin diyordu tarifte ama ben bekletmedim. Zaten yapana kadar bir müddet daha vakit geçiyor. 2 tepsi çıkıyor bu hamurdan.
180 derecede pişiriyoruz.



 




Üstteki şekilde daha önce yapmamıştım. Onu "C" harfi gibi kıvırıp, ay çöreği şeklide verilebilir. O görüntüde bir tarif var elimde, onuda bir ara deneyeceğim. Küçük bir ayrıntı vereyim. Şeritlerin uçlarını altına doğru iyice sarın. Boşta kalınca pişerken açılıyor.
 
Aşağıdaki şekli Karnıyarık Poğaçası adı altında başka bir tarifle bu şekilde yapıyorum aslında. Bu vesile ile onunda tarifini yazacağım, unutmuşum. Oda çok beğenilen ve mutlaka tarifi alınan bir poğaça oluyor.


 
 
 
 
 





 
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: