Mü'min imrenir, münafık haset eder. [İ.Maverdi] Hadis-i Şerif.

2 Ekim 2012 Salı

Lohusa Şerbeti (Kaynar)

Lohusa şerbeti ("kaynar" diye de geçebiliyor), klasik olarak doğum yapıldığında, gelen misafirlere sunulmak, anne sütünü artırmak içinde kullanılır.
İçinde kullanılan ana baharatlar:
Karanfil, Tarçın, Zencefil, Yenibahar, Havlıcan'dır.
Bunların hepsinin toz değil, kök halinde olması gerekiyor. Baharatçılarda hazır bir şekilde satılabiliyormuş.
 
Adında da belli olacağı gibi "Kaynar" diye yaparsanız sıcak olarak ikram edilen bir içecek. Ama bana göre daha yaygın olanı soğuk servis edilmesi, o yüzden adını Lohusa Şerbeti koymuş olabilirler :)) Sıcak ikram edilecekse, isteğe göre bardağın üstünü örtecek kadar dövülmüş ceviz veya fındık konabiliyor.  Ayrıca kışın soğuk havalarda solunum yolu hastalıklarından korunmak içinde kullanılıyor.
 
Buzdolabında 15-20 gün saklanabiliyor.
 
Ben baharatçılarda satılan lohusa şekerini kullanarak yaptım. Aslında o şeker daha çok renk vermesi açısından kullanılıyor. Bazılarıda kendinden baharatlı oluyor. Bide internette; lohusa şerbeti diye yazınca karşınıza çıkan, birbiriyle aynı bir tarif var şuan. Yarım kilo lohusa şekerine, 20 bardak su, 5 bardak şeker diye...Ama şekerini kesinlikte tadına bakarak atın. Benim baharatçıdan aldığım şekerinde kendine has yoğunluğu vardı ve ben 2 bardak şeker attığım halde gayet tatlı oldu.
 
Tarifin Orjinalinde aslında lohusa şekeri kullanılmıyor, ayrıca renk vermek isteyen azcık kırmızı gıda boyası kullanıyormuş.
 
 

Bende şu şekilde yaptım...

Malzemeler:
 
450 gr. Lohusa Şekeri
Şeker - 2 bardak koydum (muhakkak tadına bakarak şeker ekleyin)
Karanfil - 12 tane
Çubuk Tarçın - büyük 2 çubuk
Gül Suyu - 1 tatlı kaşığı
16 Bardak Su
 
(Benim Lohusa Şekerim zaten tarçın kokuyordu buram buram. )




Tadı; Ramazan ayında satılan Dimes marka "Karanfilli, tarçınlı" içecekle nerdeyse birebir aynı. Biz gazlı içecekler kullanmadığımız için Ramazan'da gelen misafirlerimize "Ramazan Şerbeti" ve "Karanfilli,Tarçınlı" içeceklerini almıştık. Cam şişelerde o zamandan kalma :))




Şerbet içildikten sonra da "sütün bol olsun" demek eski adetlerdenmiş...

Sütün bol olsun ablacığımmm:)))

Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok: