Mü'min imrenir, münafık haset eder. [İ.Maverdi] Hadis-i Şerif.

29 Ekim 2012 Pazartesi

Kışlık Közlenmiş Patlıcan Konservesi

Deneme olarak yaptığım ama sonucuna güvendiğim konserve patlıcanlarım. Hepi topu küçük iki kavanoz. Olsun bu deneme. Güzel olursa seneye daha çok yapacağım inşaallah.
Bunu patlıcan salatasında, hünkar beğendi de kullanmayı düşünüyorum.
 
Patlıcan
Kırmızı Biber
Sarımsak
Tuz
Zeytinyağı
Sirke


Patlıcanları kırmızı biberler ile birlikte fırında közledim. Bostan patlıcanı kullandım. Kabuklarını soydum. Dilim dilim yaptım. Minik minikte yapabilirdim ama çok kararmasın diye, hızlı bir şekilde kavanozlamaya çalıştım.
Kavonaza patlıcan, sarımsak, kırmızı biberi karışık bir şekilde kafama göre dizdim. Yarısına gelince zeytinyağı, az sirke ve az deniz tuzu karışımından  biraz döktüm. Sonra kalanını dizdim ve biraz daha yağlı karışımdan döktüm. Kapağını var gücümle kapattım.
Yarısını geçecek şekilde su doldurduğum tencerede ağzı kapalı olarak kaynattım.






Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok: