Mü'min imrenir, münafık haset eder. [İ.Maverdi] Hadis-i Şerif.

12 Ekim 2012 Cuma

Uydurukçu İş Başında! KREMALI MANTARLI NOHUT SALATASI



Oğlumun ödevini yapıyorduk. Nohuttan 1 ve 2 rakamı yaptık. Bu vesile ile baya bayadır nohut yapmadığımı farkettim. Malesef sevilmiyor. Ama ben severim. Yemeğini yapmak istemedim. Bende aşağıdaki gibi salatasını yaptım. Ama sadece bana kalacak sanki. Furkan mantarı gördüğü gibi çığırdı ben onu yemem diye. Eşimde bu tarz salataları hiç sevmez. Napalım kader...:))
 
 
 
Haşlanmış Nohut
1 Paket Mantar
2 adet soğan
1 diş sarımsak
1 paket krema (200 ml)
domates
tereyağ, zeytinyağı
tuz
 
Tereyağ ve zeytinyağı karışımında yarım ay şeklinde doğradığım soğanları biraz kavurdum ama çok değil. Hemen mantarları attım. Mantarları ben 4-5 gün önce almıştım. Dolapta unutmuşum. O yüzden suyu kara olmasın diye suyunu çektirdim. Yani mantar suyunu salar ya, ben biraz daha fazla kaynattım, suyu azaldı.
Kremayı döktüm. Birazda krema ile özdeşleştirdim. Haşlanmış nohutları koydum. Tuzunu döktüm. Tuzu yerinde olsun. Bu tip salatalarda az tuz lezzetini azaltıyor bence.
Sıcaklığı azaldıktan sonra domates doğradım. Karıştırdım.
Ben seviyorum böyle salataları, bunuda çok beğendim.
Hayal gücü ve damak tadı :))
 


 
Afiyet olsun...
 
Hayırlı Cumalar herkese... 

Hiç yorum yok: