Mü'min imrenir, münafık haset eder. [İ.Maverdi] Hadis-i Şerif.

9 Ekim 2012 Salı

Hellimli, Tarhanalı, Şehriyeli Domates Çorbası :))


Malzemeleri damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz.
 
 
6-7 yemek kaşığı Tarhana
1 su bardağı Domates Rendesi
1 baş Soğan
2 diş Sarımsak
1 tatlı kaşığı domates Salçası
1 tatlı kaşığı biber Salçası
2 adet (çok büyük değildi) Kırmızı Biber
göz kararı Arpa Şehriye
Tereyağ, Sıvı Yağ
Nane, Sumak
Et Bulyon, Tuz
 
Tereyağ ve sıvıyağ karışımında soğanları ve sarımsakları kavurdum. Kırmızı biberleri közledim, kabuklarını soydum, ekledim. Tarhanayı bir kasede sulandırdım ekledim. Kavanoz domatesimden döktüm. Bu şekilde biraz pişirdim. Blandırdan geçirdim. Sonra şehriyesini döktüm, bulyonu, naneyi, baharatları attım. Keşke gerçek et suyum olsaydı ama yoktu malesef. Bulyon kullanmayı sevmiyorum ama tat verdiği için ekliyorum yerine göre. Tuz olarak deniz tuzu kullanıyorum. Soğanlar kavrulurken koyuyorum, soğanları çabuk öldürsün diye. Şehriyeler pişince altını kapattım.
Çok lezzetli oldu, güzel uydurmuşum yani :)))
 




 



 
Afiyet Olsun...
 

Hiç yorum yok: