Mü'min imrenir, münafık haset eder. [İ.Maverdi] Hadis-i Şerif.

4 Ekim 2012 Perşembe

Tavada Tereyağlı Alabalık



Alabalığı daha önce hiç denememiştim. Bugün pazarda dolaşırken balık alayım dedim. Ne alayım diye düşünürken alabalığı gördüm. 3 tane aldım. Tanesi 3 TL. Tereyağında pişir dedi satıcı.
 
Bende internette şöyle bir gezindim acele acele. Sonra aşağıdaki gibi yaptım.
 
Malzemeler:
3 Adet Alabalık (isteğe göre)
Tereyağ
Sıvı Yağ
Un
Tuz
 
Balıkları fileto şeklinde yaptı arkadaş. Bende evde iyice yıkadım, süzdüm, mümkün olduğunca kuruladım. Una buladım. Sıvıyağ ve tereyağı tencerede erittim. Kızgın hale geldikten sonra sırt kısımları üste gelecek şekilde önce bir yüzünü, sonra çevirip öteki yüzünü kızarttım. Yağlı kağıt serilmiş tabağa aldım, sıcakken tuzladım.
 
Tabi baya bir koktu etraf, mutfağın kapısını kapattığım halde. Şuan ocakta bol sirkeli su, cezvede halen kaynamakta.
 
Ben tadını beğendim. Tereyağ hoş bir tad vermiş, çıtır çıtır. Birazda yağlı oluyor ama napalım, her zaman yapılacak bir kızartma şekli değil, kontrollü yenirse sorun olmaz diye düşünüyorum.
(Not: İkisini bir pişirdim. Üçüncüyü ayrı pişirdim. Hemen kızarsın diye altını açmıştım. Malum tereyağ çabuk yanar, o yüzden üçüncüsü biraz farklı kokmuş. Altını harlı açmamak lazım)
 Fırında nasıl olur acaba diye şuan düşünmekteyim. Aynı tad alınırsa fırında yapmak daha kolay olacaktır, özellikle koku açısından.




Yağ sıçramaması için üzerine kağıt peçede kapadım...




 
Afiyet Olsun...
 
 
Buda "Ne zaman hangi balık yenir" tablosu. Yine her zamanki gibi internette farklı farklı listeler dolaşıyor. Fikrimiz olsun.
 
Balığın en lezzetli zamanı
Balığın yenilebilir zamanı
Balığın lezzetsiz zamanı
BALIK Oca Şub Mart Nis May Haz Tem Ağu Eyl Eki Kas Ara
AHTAPOT
AKYA
ALABALIK Ç.
BARBUNYA
ÇİNEKOP
ÇİPURA
ÇİPURA Ç.
DİL
HAMSİ
İSKORPİT
İSTAVRİT
İZMARİT
KALKAN
KARAGÖZ
KEFAL
KILIÇ
KIRLANGIÇ
KOLYOZ
KÜPES
LAHOS
LEVREK
LÜFER
MELANUR
MERCAN
MEZGİT
MÜREKKEP
ORFOZ
PALAMUT
PALAMUT Ç.
PİSİ
SARDALYA
SAZAN
SİNARİT
TAVUK B.
TORİK
TRANÇA
TURNA
USKUMRU


Hiç yorum yok: