Mü'min imrenir, münafık haset eder. [İ.Maverdi] Hadis-i Şerif.

3 Temmuz 2012 Salı

Ali Nazik


Ali Nazik

       Bu kebabın aslında orjinali böyle değil. Kemer patlıcan olması gerekiyor ben bostan patlıcanı kullandım. Süzme yoğurt yerine normal yoğurt kullandım. Kıymaya soğan ve salça konmuyor, ben koydum :)) hii hiii...Ama kıyma tatsız bişey olur öyle. İnternette baktım, çoğu kişi bu tarz yapmış, domates, biber bile koymuşlar. Hatta ve hatta beşamel sos ile yapıp adına Ali Nazik diyenler bile var.

Malzemeler:

Kemer Patlıcan
Süzme yoğurt
Sarımsak
Kıyma
Soğan
Salça, Tereyağ, pulbiber, tuz

Ne güzel tarif veriyorum değil mi? Ölçüleri yok. Ne kadar yapacağınıza bağlı, keyfinize ve damak tadınıza kalmış.

Tabiki bu patlıcanların hepsini kullanmadım. Sadece 2 tanesini. Gerisini ne yaptım?? Okumaya devam edelim..

 Kıymam buzluktaydı. 200 gr. kadar var, yok. Önce kıymayı biraz kavurdum. Çünkü buzluktan çıkınca (benim dolabıma özgü bişey olabilir bu) biraz koku geliyor bana. Böyle yapınca koku gidiyor. Sonra tereyağı ile soğanı koyup kavurmaya devam ettim.
 Süzme yoğurdum olmaya bilir. Ama mutfakta çareler tükenmez. Yoğurdu süzgece koydum ve beklettim. İşe yaradı. Çıkan suyuda bir güzel içtim. Çok faydalıymış yoğurt suyu bildiğiniz gibi.
 Salçalar konsun...Domates ve biber...
 Patlıcanlar ezilsin....

 Tereyağında salça ve pul biber kızdırılsın...
Birleştirmeye başlayabiliriz.




 Kalan patlıcanları içine sarımsak koyarak buzluğa attım. Hünkar yapacağım zaman büyük bir kolaylık oluyor. Geçen sene yapmıştım. Kışında kullandım.

Afiyet olsuuunn.....

Hiç yorum yok: