Mü'min imrenir, münafık haset eder. [İ.Maverdi] Hadis-i Şerif.

20 Temmuz 2012 Cuma

Milföyden Tavuklu Börek

Buzdolabımın bozulduğunu bir önceki yazıda belirtmiştim. Eriyen milföylerimi ve tavuklarımı börek yaparak değerlendirdim. Akşam yemeğimiz oldu.  Çayda demledim. Tabi dünün yemeği bu. Bugün yani Ramazanın ilk günü olan menüm başka. Onuda sonra yayınlarım. Buda aceleye geldi. Yine buzluğumda eriyen; patlıcan ve kıymayı değerlendirdim.
Soğanı; sarımsak, tuz ve kesme şeker atarak kavurdum.
Tavukları ayrı kapta biraz kavurdum. Ayrı olunca daha lezzetli olduğunu duymuştum.
 Suyunu çekip, hafif kızardılar.

 Salça ve sumakla lezzetlendirdiğim soğanlara tavukları ekledim.
Vaktim yoktu harç soğumadan yapmaya başladım.




Hem milföylerin erimesi hemde harcın sıcak olması dolayısıyla istediğim görüntüyü elde edemedim. Sıkıldım ve 6 milföyü aşağıdaki gibi yaptım.





Tadı güzel oldu. Çok yağlıda olmadı. Tavsiye ederim. Tabi milföy hamuru olduğu için ertesi güne kalanların tadları değişecektir. Anında sıcakken yemek gerekiyor.

Hiç yorum yok: