Mü'min imrenir, münafık haset eder. [İ.Maverdi] Hadis-i Şerif.

5 Temmuz 2012 Perşembe

Berat Kandil 1 - Parmak Tatlısı

Öncelikle hepimizin Berat Kandili mübarek olsun. Hakkıyla geçirmeyi Allah nasip etsin. Ben bu kandil daha önce de bahsettiğim gibi Un helvası yapmaya karar vermiştim. Geçen Regaib Kandilinde annemle beraber yapmıştık. Gayretliliğim tuttu birde bu tatlıyı yaptım. Bu tarifi " Nefis Yemek Tarifleri" adlı siteden aldım. "İçi dolu parmak tatlısı" yazınca çıkıyor. İlk kez geçen sene Ramazan ayında misafirlerime yapmıştım. Bende dahil beğenilmişti. Benim şerbetli tatlılarla aram yoktur aslında. Ama bu hem hafif, hem çok lezzetli geliyor bana. O günden beri ara ara yaparım.

Hamuru için;
125 gram yumuşak margarin (Ben tereyağ kullanıyorum)
1 adet yumurta
yarım çay bardağı toz şeker
2 çorba kaşığı sıvı yağ
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2 çorba kaşığı irmik
aldığı kadar un
İçi için;
5 adet ceviz
1 çay bardağı fındık
2 çorba kaşığı toz şeker
biraz tarçın  (Ben sadece fındık kullanıyorum. Tarçınla karıştırarak. Ayrıca şekerde koymuyorum.)
Şerbeti için;
2 bardak toz şeker
2.5 bardak su
2-3 damla limon suyu
En üstü için;1 su bardağı irmik

Un hariç diğer malzemeleri koyup, karıştırdım. Yağın büyüklüğüne bakıp, şaşırmayın, onu küçülttüm.

 Azar azar unu katıp yoğurmaya devam ediyoruz.


 Biraz dinlendiriyoruz.
Bu arada tarçınlı fındık tabağımızı hazırlayıp,

Şerbetimizi kaynatabiliriz. Unutmayalım şerbet soğuk olacak.

 Küçük parça alıp şekildeki gibi açıp içine fındıkları koyup kapatıyoruz.



 İrmiğe buluyoruz.

 Bu ölçü bu tepsiye göre tam geliyor.

 Buda pişmiş hali...

 Ben şerbetini bekletmeden döküyorum. Cos diye ses çıkıyor.

Şerbeti çekmesi için dinlenmeye bırakıyoruz.

 Sonuç buuu.

Afiyet olsun... Sırada Un Helvası fotoğraflarım...Berat Kandili 2 ' de.

Hiç yorum yok: