Mü'min imrenir, münafık haset eder. [İ.Maverdi] Hadis-i Şerif.

5 Temmuz 2012 Perşembe

Berat Kandili - 2 Un Helvası

Daha önce annemle yapmıştık. Buda ikinci yapışım. Hafiftarif adlı siteden almıştım tarifini.

Malzemeler:
250 gr. Tereyağ
2 su bardağı un
2.5 su bardağı süt
1.5 su bardağı tozşeker
vanilya

Yağ ve un tencereye konur, Bismillah deyip kavurmaya başlanır.



Süt ve şeker tencereye konur, şeker eriyinceye kadar ısıtılır. Vanilya atılır. Ben birde hindistan cevizi attım. Niye bilmiyorum. Aklıma geldi birden aroma versin diye koydum.

Kavururken biraz telaş oldum aslında. Kıvamı tutturamadım diye. Çünkü annemle yaparken un çok katılaşmıştı. Kum kum olmuştu. Sonra kavurdukça yumuşamaya başlamıştı. Bu yaptığımda ise hep yumuşaktı. Biraz daha un, biraz daha derken yarım bardaktan fazla un koymuşumdum. Belki de yağını tam ayarlayamadığımdandır. Kiloluk tereyağından kafama göre 250 gr. ayarladım. Tartımın pilini biran önce almalıyım.




Bu yumurta gibi görünen şey, helvanın koyuluk testi. Henüz olmamış.

Artık tamam dedim ve sütünü dökmeye karar verdim.

Buhar izin vermedi çekmeme :))

Zaten hemen sütü içine çekiyor. Korktuğum gibi olmadı. Ben cıvık bişey olacak bu herhalde demiştim.

Ama kıvamı güzel oldu bence.

Süslenmiş hali...




Sahiplerine gitmek için hazırlar.




Oğlumun Kuran hocasına, apartmanda olanlara dağıttım. Akşamda kayınvaldemlere gittik. Hem kandilleştik hemde tatlılarımdan götürmüş oldum.

Hiç yorum yok: